سید حمید رضا محتشمی

دکتر سید حمید رضا محتشمی

سید حمید رضا محتشمی

دکتر سید حمید رضا محتشمی

محتشمی روانشناس
محتشمی حمیدرضا
حمیدرضا محتشمی روانشناس
دکتر محتشمی روانشناس
رضا محتشمی
سید حمیدرضا محتشمی
مطب حمید رضا محتشمی
حمید رضا محتشمی کانال تلگرام
حمید رضا محتشمی اینستا
فایلهای صوتی دکتر محتشمی
موسسه مهرورزان پویای ایرانیان
استاد محتشمی
فایلهای صوتی دکتر محتشمی

  • ۰
  • ۰

برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با دکتر سید حمیدرضا محتشمی مدرس مهارهای زندگی در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی ، قانون جذب و … لطفا روی  حمید رضا محتشمی  کلیک کنید .

.

همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :

آموزش فروش و بازاریابی

آموزش مدیریت و کسب و کار

آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب

آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )

.

برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه­ ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .

.

.

.

.

.

 

 

آموزشی _ انگیزشی :

 

 

 

 

 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                    

🔊دامپینگ از واژه‌ی dump به معنی فروختن اجناس به قیمت ارزانتر گرفته شده است. دامپینگ زمانی اتفاق می‌افتد که یک کشور محصولاتش را کمتر از قیمت‌های داخلی و یا هزینه‌ی ساخت محصول به یک کشور خارجی صادر کند. به عنوان مثال اگر یک تولیدکننده‌ی خودرو در کشور X خودرو‌هایش را در داخل کشور به2500دلار عرضه کند (و برای ساخت هر یک 2000 دلار هزینه کرده باشد.) در فرانسه این خودرو‌ها را به قیمت 1850 دلار عرضه می‌کند که این عمل به عنوان دامپینگ در نظر گرفته می‌شود.

 

◾️اثرات دامپینگ:

 

🚫اثرات منفی:

 کشورهای ثروتمند قدرت رقابت مصنوعی به کالاهای خود می‌دهند و آن را به بازارهای جهانی صادر می‌کنند و این عمل سبب سلب قدرت رقابت از کالاهای کشورهای توسعه نیافته می‌شود. این عمل نتیجه‌ای جز افزایش فقر در کشورهای توسعه نیافته ندارند. در مثال قبلی تولیدکنندگان خودرو فرانسه به سادگی توان رقابت نخواهند داشت.

 

اثرات مثبت:

مصرف‌کنندگان محصول را با قیمت پائین‌تر دریافت می‌کنند، این باعث می‌شود که پول آن‌ها ذخیره شود. دامپینگ می‌تواند باعث شود بازارهای خارجی (واردکنندگان) رقابتی‌تر و نوآورانه‌تر باشند. اگر آن‌ها به این باور برسند که دامپینگ ممکن است طولانی‌مدت ادامه داشته باشد، هیچ چاره‌ای جز تلاش برای کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت محصول نخواهند داشت. در هر صورت، این کار به نفع مصرف کننده خواهد بود.درآمد خوب، مشاغل بیشتر و دستمزد بهتر برای کارکنان کشور صادرکننده و...

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۶.۰۷.۱۹ ۱۵:۲۶]

[ Photo ]

هر چیزی که راحتی را از شما بگیرد

بزرگ ترین فرصت را برای رشد در

اختیارتان قرار داده است.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۶.۰۷.۱۹ ۱۹:۳۰]

[ GIF ]

در کسب و کار و شغلتان هم لحظات سخت و پیچیده دارید هم لحظات سرشار از موفقیت و آرامش.

هنر شما مدیریت هردو وضعیت است چون هیچ کدام بدون دیگری مفهومی ندارد.

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۶.۰۷.۱۹ ۲۰:۰۳]

[Forwarded from اقتصاد کسب و کار]

[ Photo ]

عده ایی با خوشحالی از مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۳ طبق پیش بینی های صندوق بین المللی پول یاد کردند.

اما پدرام سلطانی نظر دیگری دارد.

او معتقد است حتی با مثبت شدن در سال ۱۴۰۳ ما سالهای زیادی را از دست خواهیم داد.

برای رسیدن به سند چشم انداز یا سند توسعه  ۱۴۰۴  باید رشد اقتصادی ما بیش از ۸ درصد در سال می‌بود که باتوجه به منفی بودن سال های گذشته فاصله بسیاری وجود دارد...

 

💢اقتصاد و کسب و کار💢

https://t.me/joinchat/AAAAAD_zo4g-L6Um2yUxxg

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۶.۰۷.۱۹ ۲۱:۳۶]

استفاده از تاثیر روانشناسی در بازاریابی با دانستن ۱۵ اصل زیرکانه

 

مشتریان کسب‌و‌کار شما چگونه تصمیم می‌گیرند که روی چه چیزهایی کلیک کنند یا آنها را به اشتراک بگذارند؟ علاقمندی‌های مشتریان شما چیست و چگونه خرید می‌کنند؟ فقط کافی است کمی با روانشناسی در بازاریابی آشنا باشید تا مخاطب خود را بهتر بشناسید و علت رفتار و کارهای او را در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بهتر درک کنید.

برای مدیریت بهتر رسانه‌های اجتماعی و ارتباطات آنلاین، نکات بی‌شماری درباره‌ی روانشناسی تعامل انسانی وجود دارد که درادامه به تعدادی از موارد مفید در زمینه‌ی روانشناسی در بازاریابی اشاره شده است.

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۶.۰۷.۱۹ ۲۲:۵۳]

[ Photo ]

تخیل شوخی نیست، یک نیاز ذهنی است، خوب که بنگرید در اعماق ذهنتان به آن فکر کرده اید اما برای تحققش ... قدمی بر نمی دارید !؟

 

می دانید چرا؟ چون آن را دست نیافتنی می پندارید.....

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۰:۱۳]

[ Photo ]

جوانه زدن سخت ترین قسمت رویش یک بذر است. خارج شدن از پوسته ای سخت و دشوار، حرکت در میان ذرات سنگ و خاک و بالاخره به سطح رسیدن.

کسب و کار هم چنین است تلاش میخواهد وصبر

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۲:۵۴]

[ Photo ]

باورهای پریشان کننده ای که درباره خود و کسب و کارتان دارید عامل به وجود آمدن افکار منفی شماست،در این شرایط مثبت اندیشی فایده ای ندارد. به این فکر کنید ترس شما از کجا شکل می گیرد.

 🗝مشاوران  کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۲:۵۶]

[ Photo ]

هرچقدر هدف دقیق تر و مهم تر باشد مهارت بیشتری از شما را نیاز دارد.

این زمانیست که شما هدفی داشته باشید در غیر این صورت این تصویر کاربردی نخواهد داشت.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۲:۵۶]

استفاده از تاثیر روانشناسی در بازاریابی با دانستن ۱۵ اصل زیرکانه

 

مشتریان کسب‌و‌کار شما چگونه تصمیم می‌گیرند که روی چه چیزهایی کلیک کنند یا آنها را به اشتراک بگذارند؟ علاقمندی‌های مشتریان شما چیست و چگونه خرید می‌کنند؟ فقط کافی است کمی با روانشناسی در بازاریابی آشنا باشید تا مخاطب خود را بهتر بشناسید و علت رفتار و کارهای او را در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بهتر درک کنید.

برای مدیریت بهتر رسانه‌های اجتماعی و ارتباطات آنلاین، نکات بی‌شماری درباره‌ی روانشناسی تعامل انسانی وجود دارد که درادامه به تعدادی از موارد مفید در زمینه‌ی روانشناسی در بازاریابی اشاره شده است.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۲:۵۷]

۱. اثر مالکیت و دارایی

 

  وقتی ما صاحب چیزی هستیم، برای آن ارزش بیشتری قائل هستیم. اگر قرار باشد آن را به فروش برسانیم، چیزی بیش از آنچه واقعا می‌ارزد، مطالبه می‌کنیم.

برطبق مطالعه‌ای که در دانشگاه دوک انجام شده است: دانشجویانی که بلیت بسکتبال برنده شده بودند، ارزش و قیمت بلیت‌ها را ۲۴۰۰ دلار می‌دانستند و دسته‌ی دیگری که نبرده بودند، ارزش بلیت‌ها را ۱۷۰ دلار می‌دانستند. در سایر مطالعات نیز اوضاع به همین ترتیب است و ثابت می‌شود افراد درهنگام فروش دارایی خود ارزشی بیش‌از حقیقت برای آن قائل هستند.

 

در بازاریابی نیز همین رفتار وجود دارد. مشتریان شما ارزش زیادی برای چیزهایی قائل هستند که از قبل داشته‌اند. با تشویق آنها به ارائه‌ی بازخورد و پیشنهادات مختلف، سعی کنید این حس مالکیت را نسبت به محصول و برند خود در مشتریان افزایش بدهید.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۲:۵۷]

۲. رابطه‌ی متقابل

 

🎯 ما مجبوریم دربرابر آنچه از دیگران گرفته‌ایم، چیزهایی به آنها بدهیم.

در سال ۲۰۰۲ پژوهشی صورت گرفت و تیمی از محققان دریافتند که پیش‌خدمت‌ها با کمی معامله‌به‌مثل در رفتار خود می‌توانند انعام بیشتری بگیرند. انعام پیش‌خدمت‌ها حدودا ۳ درصد بود، اما وقتی آنها با لبخند و رویی‌گشاده دسر را برای مشتریان می‌آوردند و به مشتری می‌گفتند: «بفرمایید؛ مخصوص شماست!»، مبلغ انعام از ۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد. در تحقیق جالب دیگری یک جامعه‌شناس به نام «فیلیپ کونز» (Philip Kunz) به‌طور تصادفی برای ۶۰۰ غریبه کارت تبریک سال نو فرستاد و درمقابل از ۲۰۰ نفر از آنها پاسخ تبریک متقابل دریافت کرد.

در روانشناسی بازاریابی نیز این بده‌ بستان و رابطه‌ی متقابل حائز اهمیت است. درواقع در حرکتی که «فیلیپ کونز» صورت داد، نوعی مهربانی نسبت به دیگران به‌کار گرفته شده بود و نتیجه‌ی این مهر نیز چیزی جز محبت و رابطه‌ی متقابل به همراه نداشت. با خرج اندکی محبت سخاوتمندانه در روابط خود با دوستان، آشنایان و مشتریان به‌سادگی می‌توانید قلب آنها را تسخیر کرده و فرصت‌های جدیدی برای خود ایجاد کنید.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۴:۳۶]

مهارت‌های دهگانه ضروری برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق:

 

۱- مهارت خودآگاهی

۲- مهارت همدلی

۳- مهارت روابط بین فردی

۴- مهارت ارتباط موثر

۵- مهارت مقابله با استرس

۶- مهارت مدیریت هیجان

۷- مهارت حل مسئله

۸- مهارتت تصمیم گیری

۹- مهارت تفکر خلاق

۱۰- مهارت تفکر نقادانه

 

 

🔸مهارت خودآگاهی:

توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقع‌بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی.

 

🔸مهارت همدلی:

درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوست داشته شدن و در نتیجه روابط اجتماعی بهترِ افراد با یکدیگر می‌انجامد.

 

🔸مهارت روابط بین فردی:

مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتماد واقع بینانه، که در کنار تقویت دوستی‌ها، دوستی‌های ناسالم را خاتمه می‌دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند.

 

🔸مهارت ارتباط موثر:

درک بهتر نیازها و احساسات دیگران، به شیوه‌ای که فرد بتواند نیازها و احساسات خودش را نیز در میان بگذارد. تا ارتباطی رضایت بخش شکل گیرد.

 

🔸مهارت مقابله با فشار عصبی:

با آموختن این مهارت افراد هیجان‌های مثبت و منفی را در خود و دیگران می‌شناسند و سعی می‌کنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند.

 

🔸مهارت مدیریت هیجان:

هر انسانی که در زندگی خود با هیجانات گوناگونی از جمله غم، خشم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه است که همه این هیجانات بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. شناخت و مهار این هیجانات، همان مدیریت هیجان است. برای کسب این مهارت فرد به طور کامل باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک و به نوعی این هیجانات را مهار کند.

 

🔸مهارت حل مسئله:

زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می‌دهند، از سر راه زندگی‌مان برداریم.

 

🔸مهارت تصمیم‌گیری:

برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیم‌گیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیم‌گیری‌های او مشخص می‌کند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راه‌حل‌های موجود، بهترین را انتخاب می‌کنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده می‌گیریم.

 

🔸مهارت تفکر خلاق:

تفکر یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌ای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم. با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری‌ها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می‌کنیم. هنگامی که تفکر خلاق را می‌آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه‌حل‌های جدید بیابیم و مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد.

 

🔸مهارت تفکر نقادانه:

این مهارت موجب می‌شود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمی‌خوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر می‌کنیم و دقیق و درست تصمیم می‌گیریم و ارتباطات درستی برقرار می کنی.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۱۸:۱۵]

[ Photo ]

روزایى که باعث شکستنت میشن،

همون روزایى هستن که تو رو‌ میسازن.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                  

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۲۰:۵۶]

شایداین پیام امروز برای توباشد👇

 

اگر موهبت دلخواهتان به سرعت پدیدار نمی شود، بدانید که در وقت الهی به سراغتان خواهد آمد. شاید مردمان و رویدادهای تازه یی که باید به طرح الهی زندگیتان بپیوندند، هنوز به لحظه پختگی و آمادگی کامل نرسیده اند. بگذارید همه چیز با نظم الهی به پیش برود.

پس بیاسایید و بدانید که طرح الهی زندگیتان در زمان الهی متجلی خواهد شد.

 

کاترین پاندر/کتاب چشم دل بگشا

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                  

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۷.۰۷.۱۹ ۲۲:۳۶]

[ Photo ]

اگر فقط با نشستن و تفکر

میشد به جایی رسید

 

الان تمام تندیسهای شهر باید به جایی میرسیدند

فکر کن و حرکت کن

حرکت کن و فکر کن....

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۸.۰۷.۱۹ ۰۹:۲۶]

[ Photo ]

اونچه به چشم ما می آید و آنچه واقعیت دارد. این تصویر شرح حال عده ای از ما انسانهاست که نه خود را باور داریم و نه تلاشی برای باور داشتنمون می کنیم. زندگی ما از همین نقطه آغاز می شود. بدست آوردن توانایی پیدا کردن خودمان.

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۸.۰۷.۱۹ ۱۳:۴۷]

[ Photo ]

سود کردن بدون ریسک

تجربه کردن بدون خطر

پاداش گرفتن بدون تلاش

مانند این است که بدون اینکه متولد شوید انتظار زندگی کردن داشته باشید

 

#بریان_تریسی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۸.۰۷.۱۹ ۱۷:۳۲]

هرگز فکر نکنید با داشتن پول زیاد شما ثروتمند خواهید بود.

در دنیای امروزی ثروت فراتر از پول است

 

ناپلون هیل در کتاب کلید طلایی 15 نوع ثروت را معرفی می کند که داشتن آنها ما را ثروتمند میکند:

 

1- نگرش مثبت

2- ارتباط موثر

3- ادب

4- یادگیری مادام العمر

5- انضباط شخصی

6- تندرستی واقعی

7- آرامش خاطر

8- خلاقیت

9- عشق ورزیدن به کار

10- داشتن برنامه و هدف

11- داشتن قلب و زبان شاکر

12- درک دیگران

13- استفاده موثر از زمان

14- بخشندگی

15- اعتماد به نفس

🌐 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۸.۰۷.۱۹ ۱۹:۰۹]

تفاوت بین رهبر و مدیر

 

موفقیت، کم و بیش در دسترس همه برندها  هست، اما قله موفقیت را کسانی فتح میکنند که از رهبری بیش از مدیریت  در سازمان برخورد هستند

 

حاصل  تحقیقات ادوارد دمینگ نشان میدهد که  حدود %۸۵ خطاها ناشی از وجود کاستی هایی در سیستم ها و فرایندهاست تا اینکه  ناشی از کارکنان باشد.

بجای آزار کارکنان برای بهتر انجام دادن  کارهای  بد؛ کارهای بهتری را برای انجام دادن به آنها بسپارید!

واین امر مستلزم برخورداری از رهبری است !

هر تیم به یک مدیر احتیاج دارد اما در واقع وجود رهبر برای آنها ضروری تر است.

 

فهرست ۱۰ تفاوت شاخص بین این دو مفهوم را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

1. مدیر همه چیز را می‌داند، رهبر تیم دائما در حال یادگیری است.

2.  مدیر جواب می‌دهد، رهبر سازمان دنبال راه‌حل می‌گردد.

3. مدیر بیشتر از آنچه می‌شنود حرف می‌زند، رهبر سازمان بیشتر از آنچه حرف می‌زند می‌شنود.

4. مدیر هدایت می‌کند، رهبر تربیت می‌کند.

5. مدیر انتقاد می‌کند، رهبر تشویق می‌کند.

6. مدیر نقاط ضعف را شناسایی می‌کند، رهبر تیم استعدادها را شناسایی می‌کند.

7. مدیر می‌گوید «من »، رهبر می‌گوید «ما».

8.  مدیر دیگران را سرزنش می‌کند، رهبر سازمانی به دیگران اعتماد می‌کند.

9.  مدیر از شخصیت خودش محافظت می‌کند، رهبر نقاط آسیب پذیرش را افشا می‌کند.

10. مدیر نتیجه را می‌خواهد؛ رهبر سازمان به عملکرد اهمیت می‌دهد.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۸.۰۷.۱۹ ۲۱:۵۰]

راهکارهایی برای شروع کسب‌وکار در شرایط دشوار اقتصادی

 

🔸شروع یک کسب‌وکار جدید کار سختی است و وقتی کشوری در شرایط اقتصادی دشوار قرار می‌گیرد، این کار سخت‌تر هم می‌شود. دلیل آن هم تا حدی این است که وقتی بازارهای اعتباری در تنگنا قرار می‌گیرند، تامین مالی دشوار می‌شود. اگر می‌خواهید سهمی از تامین مالی داشته باشید، باید پیش‌بینی‌های واقع‌بینانه از پولی که در دست دارید، داشته باشید:

چقدر پول می‌خواهید وارد کسب‌وکارتان کنید، چقدر پول باید اضافه کنید تا هزینه‌های عملیاتی شما جبران شود و چه کاری باید انجام دهید تا به سود برسید.

 

🔸اگر می‌خواهید به سوی کارآفرینی بشتابید، نکات زیر را در نظر داشته باشید تا در شرایط اقتصادی سخت بتوانید کسب‌وکار موفقی راه‌اندازی کنید.

 

1⃣ پیدا کردن منبع مالی: قبل از اینکه درخواست وام بدهید، از مشاوران حرفه‌ای درخواست کنید طرح کسب‌وکارتان را مرور کنند تا مطمئن شوید چیز مهمی را از قلم نینداخته‌اید و فرضیات‌تان دقیق است.

 

علاوه بر تامین مالی برای بنگاه جدید، اگر نتوانستید پیش‌بینی‌های درآمدی اولیه خود را محقق کنید، یک برنامه مالی پشتیبان، هم برای کسب‌وکارتان و هم امور مالی شخصی ایجاد کنید. همچنین باید ذخایر نقدی داشته باشید تا به اندازه ۶ تا ۱۲ ماه بودجه کافی برای پرداخت‌ ضروری‌ترین بدهی‌های خود را (اجاره، حق بیمه و...) داشته باشید.

 

2⃣ بازاریابی هوشمندانه: وقتی اقتصادی در وضعیت نابسامان به سر می‌برد، شروع یک کسب‌وکار جدید به خلاقیت و نبوغ نیاز دارد. عناصر بازاریابی را در طرح کسب‌وکارتان بیشتر مورد توجه قرار دهید. قرار است دقیقا چه چیزی بفروشید، مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، محصولات یا خدمات خود را چگونه قیمت‌گذاری می‌کنید و برنامه شما برای توسعه کسب‌وکار چیست؟

 

باید بدانید رقبایتان کجا قرار گرفته‌اند و سپس برای به‌دست آوردن سهم بازار، خودتان را متمایز کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که رقبا کجا فعالیتی ندارند و کدام مشتریان احتمالی را از دست داده‌اند، سپس آن بخش از بازار را در دست خودتان بگیرید.

 

3⃣ کوچک شروع کنید: انتظارات و هزینه‌های خود را تا جایی که ممکن است از مقیاس کوچکی شروع کنید و سپس وقتی کسب‌وکارتان رونق گرفت، برای توسعه برنامه بریزید. به عنوان مثال ببینید آیا می‌توانید از مکان کوچک‌تر و ارزان‌تری کارتان را شروع کنید یا فعلا دفتر فیزیکی نداشته باشید و مجازی فعالیت کنید؟ قبل از استخدام نیروهای تمام وقت، فکر کنید چه پست‌هایی باید پر شوند و آیا می‌توان از نیروهای موقت یا نیمه‌وقت استفاده کرد؟

 

4⃣ استفاده از تکنولوژی به نفع خود: تکنولوژی می‌تواند راه‌های زیادی را برای پس‌انداز پول و افزایش سود، پیش پای شما بگذارد. به عنوان مثال:

 

بازار خود را با فروش از طریق کانال‌های آنلاین توسعه دهید.

 

به‌جای تبلیغات چاپی یا الکترونیکی گران‌، از بازاریابی ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

 

از وبت‌سایت‌ها و روزنامه‌هایی که مطالبی در مورد کارآفرینان و رهبران کسب‌وکار موفق منتشر می‌کنند، بهره ببرید.

 

وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا وقتی مشتری موضوع مشابهی در مورد محصول شما جستجو می‌کند، جزو اولین‌ سایت‌ها در مرورگرها بالا بیاید.

 

ابزارهای بازاریابی مقرون به‌صرفه مثل پادکست‌ها یا وبینارها را از طریق وب‌سایت خود تولید کنید.

 

یک برنامه وفاداری مشتری آنلاین ایجاد کنید که در آن توصیه‌های پیشرفته‌ای در مورد فروش و تخفیف‌ها مطرح شده باشد.

 

5⃣ شبکه، شبکه و شبکه: تا جایی که می‌توانید با افراد فعال در جامعه خود که شما را به مشتریان جدید ارجاع می‌دهند و در توسعه کسب‌وکارتان نقش دارند، ارتباط برقرار کنید.

 

6⃣ ایده‌هایی برای کاهش هزینه‌ها: یک اقتصاد ضعیف می‌تواند روش‌های خوبی که برای پس‌انداز پول وجود دارد را پنهان کند اما ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد تا بتوانید هزینه‌های استارت‌آپ خود را به حداقل برسانید:

 

خریدن ملزومات و مواد اولیه از کسب‌وکارهایی که در آستانه تعطیلی هستند یا می‌خواهند موجودی کالای خود را کم کنند.

 

تهاتر کردن با دیگر صاحبان کسب‌وکار. امکان اتحادهای کاری را بررسی کنید و با تجارت محصولات یا خدمات با کسب‌وکارهای دیگر، خیلی از هزینه‌های خود را جبران کنید.

 

اگر پول کافی برای پرداخت هزینه مشاور حقوقی ندارید، از منابع آنلاین که اطلاعات حقوقی کافی در امور بازرگانی کشورتان را در اختیار می‌گذارند، استفاده کنید.

 

منبع: Investopedia

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۹.۰۷.۱۹ ۰۰:۵۰]

[ Photo ]

تفکر استراتژی تنها یک تفکر نیست، یک عامل حیاتی در معماری، تصمیمات و اقدامات یک سازمان و کسب و کار است.

هنری مینتزبرگ

کمی بیشتر با تفکر استراتژی و مدل های استفاده از آن آشنا شویم..

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۹.۰۷.۱۹ ۰۱:۱۸]

[ Photo ]

اسنپ طی چند روز برای تمام مدیران تپ‌سی پیشنهاد همکاری فرستاده.پاسخ تیم را در زیر می‌بینید.

جدای از بی‌اثری اقدام اسنپ، به نظرم چنین کاری به قصد تخریب است و نه رقابت.اسنپ در گذشته نیز چنین اقداماتی در قبال رقبا، رانندگان و مسافرین انجام داده؛ این اقدامات از این پس بی پاسخ نمی‌ماند

🏻 Milad Monshipour

 

⁠🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                  

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۹.۰۷.۱۹ ۰۹:۳۴]

[ Photo ]

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

 

یکی از جنبه‌های مورد نیاز جهت کسب موفقیت در تمامی حوزه‌های کاری به خصوص حوزه علم‌داده، توجه به مهارت‌های نرم یا Soft Skills است. در زیر 10 مهارت کلیدی مورد نیاز تا سال 2020 معرفی گردیده است.

 

1- مهارت حل مسئله

2- تفکر انتقادی

3- خلاقیت

4- توانایی مدیریت افراد

5- روحیه همکاری و کار تیمی

6- هوش هیجانی

7- مهارت قضاوت و تصمیم‌گیری

8- تفکر سرویس‌گرا

9-فنون مذاکره

10- هوش شناختی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۹.۰۷.۱۹ ۱۱:۵۷]

[ Photo ]

مینتزبرگ از بزرگترین متفکران استراتژی در کتاب خود 18 تفکر در استراتژی را بررسی کرد و در آن ذکر کرد نیمی از تفکرات استراتژی برپایه اصل بهبود وضعیت موجود و نیمی دیگر بر پایه توجه بر وضعیت آینده است.

شرکت اپل که می دانیم بیشتر برپایه سخت افزار شکل گرفته در سال 2010 بررسی کرد تنها دو هزار اپلیکیشن تولید کرده  در صورتی که گوگل که بر پایه نرم افزار حرکت می کند در آن سال‌ها هشت هزار اپلیکیشن تولید کرده است لذا اپل تصمیم گرفت در راستای یک تفکر کاملا آینده نگرانه چشم انداز یک ساله خود را به تولید  بیست هزار اپ اختصاص دهد. با وجود مخالفت های بسیار در گروه استراتژیک اپل  این چشم انداز به ماموریت تبدیل شد و درست یک سال بعد گوگل تنها یازده هزار اپ و اپل بالغ بر بیست هزار اپلیکیشن را تولید کرد و این درست یک تفکر بهبود وضعیت آینده بود.

نکته راهبردی این اتفاق سالها بررسی شده که چگونه امکان داشت این اتفاق بیفتد ولی چون باور رسیدن به این ماموریت ایجاد شد پس محقق شد. چشم انداز ها گاه بسیار دشوار و سخت به دست می آیند اما شدنی هستند.

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۹.۰۷.۱۹ ۱۴:۲۹]

[ Photo ]

آنکه خود را به امور کوچک سرگرم می‌کند چه بسا که توانایی کارهای بزرگ را ندارد. (لاروشفوکو)

 

#بازاریابی #فروش #استراتژی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۲۹.۰۷.۱۹ ۱۹:۵۰]

سختکوشی شما همیشه دلیلی دارد گاهی پول گاهی  #موفقیت گاهی مقام و... اما فراموش نکنید گاهی برای عزیزانی تلاش کنید که امید به موفقیت شما دارند مثل پدر یا مادر، همسر یا فرزند، یا حتی گاهی به نیت کمک و رفع نیاز  #مردم همه ارزشمندند.

شما برای کی و چی تلاش می کنید؟

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۰.۰۷.۱۹ ۰۰:۰۰]

[ GIF ]

نمونه یک کار تیمی:

 

مورچه ها با همدلی و مشارکت غریزی خود پل معلق ساخته و عسل این کندو را به لانه شان منتقل می کنند.

 

 

#بازاریابی #فروش #استراتژی

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۰.۰۷.۱۹ ۰۳:۰۹]

[ Video ]

شکست ما را نمیشکند

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۰.۰۷.۱۹ ۰۹:۵۲]

#نکته_مدیریتی

 

هر سازمان و بنگاهی با مسائلی متفاوت روبروست، اگر درست و شفاف مسائل را نشناسیم چگونه توقع داریم آنها را مدیریت کنیم. وقتی از شما نمی‌گیرد امروز چک لیستی از مهمترین مساله ها و چالش هایی که با آنها روبرو هستید را یادداشت کنید و به آنها فکر کنید اگر توان حل آنها را ندارید از خبرگان صنعت یا مشاوران متخصص در هر مساله کمک بگیرید. همیشه چند فکر بهتر از یک فکر خواهد بود.....

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۰.۰۷.۱۹ ۱۲:۳۹]

کاغذهایِ باطله ی دیروز را مچاله کن و دور بریز ...

حواست را از دفترِ گذشته ها پرت کن ...

همه چیز به تو بستگی دارد ...

نفسی عمیق بکش ...

قلمِ آرامش و خودباوری ات را بردار ،

و امروزت را زیبا بنویس ،،،

آنقدر که فردا ؛

کاغذ باطله ای برایِ دور ریختن نداشته باشی !

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۰.۰۷.۱۹ ۱۷:۲۲]

راهت را ادامه بده..

گام هایت را محکم تر بردار...

خدا باتوجه به ظرفیت و توان تو، در دلت آرزو، و در سرت ، هدف می گذارد...

حتما لیاقتش را داشته ای...!

گاهی خودت را به نشنیدن بزن

ارزشِ تو خیلی بیشتـر از این حرف هاست...

باورکن ؛

هیچ چیز برای تو غیر ممکن نیست ....!

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۰.۰۷.۱۹ ۲۳:۰۸]

[ Photo ]

مدل 6 مرحله ای چرخه اعتماد سازی در مشتریان

 

🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی                                                                                                                 

 

      موسسه مهرورزان پویای ایرانیان                                                                                                                   [۳۱.۰۷.۱۹ ۱۰:۱۷]

[ Photo ]

موفقیت در کسب و کار اتفاقی نبوده، نیست و نخواهد بود.

کسب و کارهای رابطه ای و سفارش شده سطحی هستند. تخصص تضمین ماندگاری شماست.

مصمم باشیم

 

 🗝مشاوران کسب و کار 🗝

      استاد محتشمی        

http://shrmohtashami.com/  

https://mohtashami.weblog.com.co/                                                                                                       

دکتر سید حمید رضا محتشمی

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • شاهین فرهنگ

حمید رضا محتشمی

محتشمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی